Menu

Batole a já: rozhovor s Ariou a Evangeliou

Rádi bychom vám představili Evangeliu a její dceru Ariu. Obě spolu absolvovaly nejprve náš kurz Batole a já, po kterém Aria navštěvovala nejprve naši Montessori třídu pro batolata a nyní naši mateřskou školu. Jak se jim na kurzu líbilo, co se naučily a co si z něj odnesly do každodenního života?

Znala jsi Montessori metodu před tím, než jste přišly do kurzu Batole a já?

Neznala. Poprvé jsem se s ní setkala přesně ve chvíli, kdy jsme se registrovaly do Batole a já. Když jsem si o Montessori četla na stránkách vaší školy, zaujalo mě to, a začala jsem zjišťovat další informace na internetu.

Co jste si ty a tvá dcera Aria užily na kurzu Batole a já nejvíce?

Je těžké vybrat jenom jednu věc. Pokud bych tedy musela, řekla bych, že jsem si nejvíc užila způsob, jakým se Aria přirozeně učí a rozvíjí, díky jednoduchým, ale velmi dobře připraveným materiálům ve třídě. Mezi její nejoblíbenější aktivity patřilo nalévání vody do vázy, do které potom dávala květinu. Také ráda lezla na schody a dívala se shora na ostatní děti. Kdybych ale měla vybrat její úplně nejoblíbenější činnost, byla to určitě příprava jídla, které potom stejně ráda i snědla. Obě jsme si opravdu užily čas, který jsme na lekci strávily spolu. Byla to sice jenom hodina a půl týdně, ale každá vteřina pro ni byla důležitá.

Kurz Batole a já v Montessori jestličkách v Praze 4 (Chodov, Roztyly)

Jak jste dokázaly využít, co jste se na lekcích naučily ve vašem každodenním životě?

Od té doby, co jsme začaly navštěvovat kurz jsem zjistila, jak moc je důležité, abych nechala Ariu dělat různé věci, třeba postarat se o sebe, samotnou. Dříve jsem si myslela, že je přeci nemůže zvládnout. Poznala jsem, jak je důležité ji podporovat v její zvídavosti, nezávislosti a nadšení. Aria je teď v mnoha věcech nezávislejší a pomáhá jí to dokázat další a další nové věci.

Jsou nějaké aktivity, které jste začaly po kurzu pravidelně dělat doma?

Ano, spousta! Aria ráda jí a díky kurzu byla schopná jíst sama lžící nebo vidličkou již od 15 měsíců. Také ráda procvičovala pití ze sklenice, stejně jako to dělají máma a táta. Také jsem pozorovala, že Aria sama věděla, že má dost rozumu a schopností se o sebe postarat sama. Další věc, která nás bavila je hra se zrcadly, toho jsem se dříve bála. Ivana, naše lektorka, nás učila, že děti se učí pozorováním. Mezi to patří i pozorování sebe sama. Tím se dítě učí hodně o sobě a pomáhá mu to v koordinaci. Musím potvrdit, že je to pravda! Když byla Aria proti zrcadlu, bylo to srandovní, smála se na sebe a dotýkala se svého odrazu. Pomohlo jí to v rozvoji mobility. Také jsme spolu zkoušely různé úklidové práce doma a praní prádla. Aria byla spokojená, když věděla, že mi může pomáhat.

Pozoruješ u Arie nějaké změny v chování a jejím vývoji od té doby, co jste navštěvovaly kurz?

Mohla jsem vidět velký pokrok v její mobilitě, smyslu pro pořádek a soustředění se. Učila se, jak respektovat ostatní děti a rozvíjet svoje schopnosti fungování v týmu – začala rozumět tomu, že musí občas počkat nebo věci sdílet. Třída jí poskytla pozitivní a podporující prostředí, ve kterém se Arii dobře pracovalo na jejích projektech. Nábytek, kterým je třída vybavena, nabízí dětem bezpečné prostředí a podporuje je v nezávislosti. Například naučit se, jak správně sedět je pro ně na malých židličkách mnohem rychlejší, než jsem myslela. Montessori systém rozděluje děti do několika věkových skupin, což je založené na jejich rozvoji a potřebách v daném období vývoje.

Pomohl ti kurz lépe porozumět potřebám batolat (dětí od 0 do 3 let) a jak?

Ivana mi velmi pomohla porozumět Arie, tomu, co potřebuje a co od ní mohu očekávat. Během kurzu vždy Ariu pozorovala, upozorňovala mě na to, co Aria dělá, a na základě toho mi radila. Doporučovala mi, jak pracovat na tom, v čem byla Aria slabší nebo podpořit ještě více její stávající schopnosti. Celkově mi Ivana velmi pomohla porozumět tomu, co dítě v tomto věku potřebuje.

máte doma dítě ve věku od 15 měsíců do 3 let a přemýšlíte o kurzu batole a já? 

Přidejte se k nám na osmitýdenní nebo pětidenní intenzivní kurz Batole a já a objevujte společně se svým batoletem Montessori třídu plnou plnou zajímavých výukových materiálů.

Klikněte pro více informací o kurzu Batole a já

 

Další články

ABSORBUJÍCÍ MYSL – ZÁKLADNÍ PRINCIP MONTESSORI

Pokud se pohybujete v Montessori komunitě, například jako rodiče dětí, určitě jste tento termín už mnohokrát slyšeli. Ale co tím učitelé Montessori jeslí, školek a škol myslí?

Číst dál

CO JE PRO VÝVOJ VAŠEHO BATOLE NEJLEPŠÍ

Dnešní rodiče jsou neustále zahlcováni radami a tipy pro maminky i tatínky, co by jejich děti měly nebo neměly mít.  V takovém množství informací může být rozhodování, co je pro vývoj jejich dítěte nejlepší, obtížné. Každý rodič touží dělat správná rozhodnutí a opatřit batoleti to nejlepší. Ale jak poznáme, co je pro ně prospěšné a co ne?

Číst dál

Top 3 zimní aktivity pro batolata

Když jsou děti na vánoční prázdniny doma, bývá někdy oříšek vymyslet, co zajímavého s nimi podniknout. Proto jsme pro vás připravili naše tři nejoblíbenější zimní aktivity, které jsou skvělé i pro batolata. Materiál, který na ně potřebujete, najdete pravděpodobně snadno doma.

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

7 výhod, které získáte, pokud začnete s Montessori již od narození

“Velikost lidské osobnosti začíná hodinou narození" Maria Montessori

Číst dál
02.11.2021
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka