Menu

Video: Společná pravidla, abychom se cítili dobře

Jak pracujeme na tom, abychom měli příjemnou atmosféru a podporovali vzájemný respekt mezi dětmi v Montessori třídě? Spolu s dětmi vyváříme pravidla jejich třídy!

Sedneme si do kruhu a bavíme se o jejich představách, jak by měla jejich třída ideálně vypadat. Potom jim pokládáme důležitou otázku: "Co musíme udělat pro to, abychom takovou třídu měli?" Tím, že použijeme jejich nápady, vytvoříme společně základní pravidla od "posloucháme toho, kdo právě mluví" až po "budeme k sobě milí". Díky tomu, že děti zapojíme do tohoto procesu, získávají pocit, že je posloucháme, že pravidla jsou jejich a cítí se tak zodpovědní za to, jak to v jejich třídě vypadá.

Podívejte se na video, jak taková spolupráce vypadá. (Ve videu je možné zapnout české titulky.)

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VIDEO: PŘÁTELSKÉ PROSTŘEDÍ VE ŠKOLE

Další články

Svoboda v Montessori třídě

“Dát dítěti svobodu neznamená nestarat se o něj."

Číst dál

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

Číst dál

Staff Interview with Lindsey Taylor

Lindsey pochází z Texasu. Zde získala bakalářský titul v oblasti genderových studií (Women’s Studies) na Southwestern University. Vášeň pro práci s dětmi objevila, když pracovala na Costa Rice, kde učila angličtinu. Když se vrátila, začala pracovat jako asistentka v Montessori škole v USA. Jejím snem bylo přestěhovat se do Evropy a pokračovat v učení, což se jí po třech letech splnilo. Od té doby Lindsey dokončila Montessori certifikaci a v současné době vede oddělení batolat v IMSP jako seniorní učitelka.

Číst dál

Kouzlo koberečku

Představte si následující situaci: Vejdete do překrásné Montessori třídy, která je plná pilně pracujících dětí. Většina z nich pracuje na zemi, kde mají rozložené pracovní koberečky. Děti v Montessori třídě vědí, jak se mezi nimi pohybovat tak, aby na ně nikdy nešláply. Není to však samozřejmé. Na začátku školního roku se jejich používání učí za použití mnoha názorných ukázek, opakování a upozorňování.

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál
29.03.2019
Interaktivní den otevřených dveří Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Zapište své dítě
do IMSP
Virtuální prohlídka