Menu

Šest měsíců jako IMSP batole

Vždy pro mě bylo prioritou vést mé děti k nezávislosti, zvídavosti a jednat s nimi, jako se sobě rovnými i přesto, že jsou velikostí menší. Proto mě při výběru školky Montessori vzdělávání velmi zaujalo. Je to teprve šest měsíců od té doby, co moje dcera začala navštěvovat třídu batolat v IMSP na Praze 4 a je opravdu radost pozorovat, jak se rozvíjí.

Já to umím sama

Na úvod musím říct, že moje dcera je velmi sebejistá a pyšná na to, co dokáže nového sama. Není dne, kdy bych ji neslyšela nadšeně volat: „Mami, dívej! Já jsem složila tohle / jsem si oblékla svetr / jsem našla cestu domu / ..., sama!" Její rozzářený úsměv, když se mnou sdílí každý den její nové úspěchy, mě vždy připomíná, kolik se toho denně naučí. Přála bych si být taková alespoň z poloviny. 

Montessori jesle - nezávislost, Montessori nursery - independence

Práce? nevadí

Je také vždycky připravená pomoct v domácnosti naprosto s čímkoliv, s mytím nádobí, vytíráním podlahy, přišroubováním uvolněného šroubku nebo přípravou svačiny. Je velmi pozorná k tomu, co je potřeba udělat a věřím, že brzy bude nejpořádnějším členem naší domácnosti! V IMSP používá vybavení, které je přizpůsobené její velikosti, a to je pro ni velkou motivací. Já se vždy musím smát, když vidím fotky, jak s ním ve třídě batolat uklízí. Je na nich tak dospělá a přitom tak roztomilá!

Pozorná kamarádka

Jsem sama velmi empatická, proto oceňuji, že moje dcera, jedna z nejstarších dětí ve své třídě, věnuje hodně pozornosti tomu, co dělají její mladší spolužáci a jestli nepotřebují pomoc. Vždy ví, kdo byl ten den nemocný a zajímá se, jestli bude ve školce další den. Díky tomu je báječným parťákem pro svou rok starou sestru, kterou učí to, co bych byla ráda, aby jim zůstalo na celý život. 

Montessori nursery Prague review, Montessori jesle v praze recenze

Mami, budeme mluvit anglicky

V neposlední řadě nadšeně pozoruji, jak se rozvíjejí její jazykové schopnosti, konkrétně angličtina. Již nyní je schopná vyjádřit, co potřebuje mnohem komplexněji, než jsem si dovedla představit, že dítě jejího věku může dokázat, obzvlášť pokud není rodilý mluvčí. Pravda je, že jsem někdy smutná, když ji slyším použít slovo nebo zpívat písničku, kterou jsem ji nenaučila já. Ale jsou to všechno známky toho, že dospívá do nezávislé osobnosti s jedinečným charakterem a schopnostmi, a to je mým hlavním cílem.

By an IMSP Parent, Zuzana Burianová

Rádi byste se dozvěděli víc o tom, jak může Montessori metoda pomoci vašemu dítěti rozvíjet se? Přijďte se podívat na individuální prohlídku naší školy, školky a třídy batolat (jeslí).

PŘEČTĚTE SI VÍCE INFORMACÍ A NAPLÁNUJTE PROHLÍDKU ŠKOLY

Další články

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál

Interview s učitelem, Greg McCrackenem

Jaké je tvé životní motto? Když jsem byl mladý, můj tatínek mi říkával: „Vždycky dělej to nejlepší, co umíš.“ A podobně se snažím mít často na mysli: „Dělej, co umíš, tam kde jsi a s tím, co máš.“ 

Číst dál

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

První týdny ve školce. Jak ustát loučení?

Před dosažením věku dvou let prochází dítě sérií vývojových změn, díky kterým začíná potřebovat nové sociální prostředí. Ačkoliv rodiče pro něj zůstávají i nadále hlavní jistotou v jejich životě, potřebují děti v této fázi rozšířit své sociální obzory, dostat příležitost kontaktu s vrstevníky, a získat zkušenost společenské nezávislosti. Je to veliký a zásadní krok: děti se učí přechodně fungovat bez rodičů, v kolektivu kamarádů a učitelů.  

Číst dál

Kouzlo koberečku

Představte si následující situaci: Vejdete do překrásné Montessori třídy, která je plná pilně pracujících dětí. Většina z nich pracuje na zemi, kde mají rozložené pracovní koberečky. Děti v Montessori třídě vědí, jak se mezi nimi pohybovat tak, aby na ně nikdy nešláply. Není to však samozřejmé. Na začátku školního roku se jejich používání učí za použití mnoha názorných ukázek, opakování a upozorňování.

Číst dál
09.05.2022
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka