Menu

Pár minut s Abdulem z Keni

Zveme vás na malý výlet do Afriky, za naším adoptivním spolužákem Abdulem. Zeptali jsme se ho, jak se má.

Kolik je ti let?
Je mi 9.

Jakou školu navštěvuješ?
Chodím do Utu Montessori Academy v Kibeře (Nairobi, Keňa).

Jak dlouho už tuto školu navštěvuješ? Do které chodíš třídy?
Do školy chodím už 7 let. Nejprve jsem byl v jeslích, v mateřské škole a teď už jsem ve 4 třídě.

Jak vypadá tvůj školní den od rána do večera?
Ráno v 6 hodin jdu do školy a domů chodím v 5 odpoledne. Potom dělám doma úkoly a pomáhám mamince.

Jak mamince pomáháš?
Pomáhám jí doma uklízet a prát prádlo.

Z čeho je váš dům postavený?
Náš dům je z písku, z plastů, který lidé vyhodili, a střecha je ze starého plechu.

Jaký sport rád děláš?
Rád hraji fotbal a taky si rád hraji s hračkami.

Co je tvoje oblíbené jídlo?
Mám rád hrášek a těstoviny.

Odkud doma získáváte vodu?
Moje matka ji kupuje od prodejců vody, doma ji nemáme.

Jaké předměty se ve škole učíš?
Matematiku, angličtinu, kiswahili, vědu a sociální výchovu.

Který předmět máš nejraději a proč?
Nejraději mám vědu, protože děláme zajímavé výzkumy.

Máš nějakou vysněnou práci? Co bys rád v budoucnu dělal?
Já bych chtěl být pilotem letadla. Chtěl bych lidem pomáhat vidět jiné kontinenty a pohybovat se po světě.

Z čeho máš v životě radost?
Z vtipů a her.

Je tu něco, co bys rád vzkázal tvým kamarádům z České republiky?
Děkuji vám za vaši podporu, díky které jsem si mohl pořídit uniformu, učebnice a další důležité věci.

Umíš říct tato slova v Kiswahili?
Škola = Shule
Dům = Nyumba
Maminka  = Mama
Voda = Mají
Fotbal = Soka
Pilot = Jaribio
Oblečení = Nguo

Další články

Co nás čeká po mateřské škole?

Třída Montessori základní školy funguje jako dynamický systém. Je vedena pečlivě vyškolenými pedagogy kteří mají za cíl zlepšovat učení studentů ve věku 6 až 12 let a výuku individuálně přizpůsobovat jejich úrovni.

Číst dál

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

Výhody ručního psaní

Když vaše dítě přečtě nebo napíše první slova, je to opravdu vzrušující období. Je to začátek krásné cesty za vzděláním, která jim otevře oči do světa knih, poznatků a zázraků!

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventem Calebem Millerem

Představujeme vám prvního hosta naší série IMSP podcastů, Caleba Millera. Caleb se po dokončení IMSP přestěhoval zpět do USA, dokončil střední školu a vystudoval univerzitu. Caleb se s naší moderátorkou Marianou baví o nezávislosti v dětství, výhodách věkově smíšených tříd a nechybí ani rada pro současné nejstarší studenty IMSP. Při vzpomínce na čas strávený v IMSP se Caleb zamýšlí i nad vlastní budoucností, kariérou s globálním zaměřením: “Je to něco, co ve mně zasel již Montessori systém a IMSP,” říká Calen “touha zajímat se o celý svět”.

Číst dál
08.03.2022
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka