Menu

Balíme se s batoletem na výlet

Léto je ideální čas pro výlety a procházky. Společně s nimi přichází pro děti příležitost naučit se, jak se na výlet připravit – zabalit si batůžek. Tato aktivita je učí samostatnosti a dodává jim patřičné sebevědomí. Nejenom že si batůžek připraví, ale samy si v něm vše potřebné po celý výlet nosí samy. 

1. Pomozte dítěti vybrat vše, co potřebuje

Je lepší vzít si na svačinu krekry nebo sušenky? Co kapesníčky? Červenou nebo modrou láhev s vodou?

packing with toddler

2. Pomozte dítěti, aby si věci sbalilo samo

Dá-li si dítě věci do batůžku samo, bude si snadno pamatovat, co v něm nese. A bude ho to daleko víc bavit!

packing with toddler

3. Dejte pozor na váhu batůžku

Vezměte s sebou malou lahev (vodu můžete doplňovat) a lehké věci. Cílem je dítě motivovat, ne odradit, a příliš těžký batoh může navíc uškodit jeho zádům a správnému držení těla.

packing with toddler

4. Kupte dítěti batůžek s přezkou kolem hrudníku

Ideální jsou batohy s přezkou kolem hrudníku, která pomáhá udržet popruhy na ramenou. Batoh také pak nesjíždí níže na záda a na lokty a prospívá zádům a správnému držení těla.

5. Nezapomeňte na opalovací krém a pokrývku hlavy!

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

JAK NA KOMUNIKACI S BATOLETEM

Další články

Video: Jeden den v International Montessori School of Prague

Podívejte se na naše školní video! Podělíme se v něm s vámi o naši vizi Montessori vzdělávání. Uvidíte naše inspirativní studenty, učitele, vedení školy, absolventy i rodiče. Líbí se vám?

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Dlouhá cesta, která se vyplatí

Každé ráno se spolu se svou malou dcerkou vydávám na pětačtyřicetiminutovou cestu MHD do stanice…

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál
13.07.2019
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka