Menu
 Zpět

Abdul Hakeem

V IMSP jsme díky charitativnímu projektu organizovanému Centrem Dialog adoptovali v roce 2015 dítě z Keni. Centurm Dialog zprostředkovává adopce dětí na dálku z různých afrických národů s cílem pomoci jim na jejich akademické cestě i v náročných životních chvílích.

Abdul Hakeem, kterému je dnes již 14 let, nám nedávno poslal pozdrav, informace o tom, jak se mu daří a poděkování IMSP za pomoc, kterou od nás dostával již od doby, kdy byl miminkem v jeslích. Dnes studuje 5. třídu Utu Montessori School v Nairobi v Keni (Utu znamená ve svahilštině lidský). Dopisy s vyprávěním o tom, jak se mu daří nám Abdul posílá často. Píše nám, jak chodí do školy rád, daří se mu a jak se učí na svých lekcích. V posledním dopise poslal i poděkování všem v IMSP za financování jeho školného, knih, školní uniformy a tašky. Dopisy vždy končí vesele a všem nám přeje vše nejlepší, zdraví a štěstí.

Vždy jsme rádi za zprávy o tom, že se mu daří dobře a děkujeme Centru Dialog za realizaci tohoto skvělého projektu!

Další články

Příprava jídla v Montessori

Společná příprava jídla je v Montessori třídách oblíbenou aktivitou. Děti si nesmírně užívají, že mohou jíst to, co samy vytvořily. A kromě toho tím rozvíjejí důležité dovednosti. 

Číst dál

The Little Panda

Pokud vás zajímají akce a aktivity pro děti v Praze na víkend nebo běheme celého roku, podívejte se na web našeho partnera  - www.littlepanda.cz.

Číst dál

Top 3 zimní aktivity pro batolata

Když jsou děti na vánoční prázdniny doma, bývá někdy oříšek vymyslet, co zajímavého s nimi podniknout. Proto jsme pro vás připravili naše tři nejoblíbenější zimní aktivity, které jsou skvělé i pro batolata. Materiál, který na ně potřebujete, najdete pravděpodobně snadno doma.

Číst dál

Jak uplatnit v praxi výuku zdvořilostního chování podle Montessori?

Lekce zdvořilostního chování v Montessori jsou navrženy jako co možná nejlepší nástroj, který je dětem v tomto úkolu hodnotným pomocníkem. Vysvětlováním a názorným ukazováním předáváme dětem návod, jak se chovat, komunikovat a jednat s ostatními co nejharmoničtějším způsobem, a pomáháme jim tyto dovednosti procvičovat a osvojovat si je. Postupně, počínaje těmi nejjednoduššími kroky (jako je například omluva nebo podání ruky), si děti utvářejí „slovníček“ jednání, který jim umožňuje jednat přiměřeně a sebejistě v určitém sociálním kontextu. A jak je zdvořilému chování učíme v konkrétních věkových skupinách? 

Číst dál

Proč vyučujeme v Montessori zdvořilostní chování?

Zdvořilostní chování tvoří v oblasti „praktického života“ významnou součást Montessori osnov od útlého dětství až po dospívání. Při návštěvě třídy možná toto učivo přehlédnete – na rozdíl od třeba matematiky nebo jazykové výchovy nemá většinou určenou poličku ani výukový koutek. Jedná se ale o plnohodnotnou součást osnov (zrovna tak jako matematika nebo jazykověda), s danými lekcemi a cíli, a jako „didaktický materiál“ mu slouží samotná osobnost vyučujícího a vlastní dětská skupina. Za úkol si klade mnohem více, než jen naučit děti zásadám etikety a slušného chování: jeho cílem je pomoci dětem plně rozvíjet svůj sociální potenciál a zaujmout své místo v lidské společnosti.  

Číst dál
25.04.2024
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka