Menu

7 výhod, které získáte, pokud začnete s Montessori již od narození

“Velikost lidské osobnosti začíná hodinou narození" Maria Montessori

Lidé jsou často překvapení, když zjistí, že Montessori principy mohou využívat již od narození. Často od rodičů slýcháme: „Kdybych jen o tomto věděl dřív!" Proto jsme se rozhodli učit rodiče pracovat s Montessori již během prvního roku života dítěte. Je toho hodně, co můžete dělat od samého začátku tak, aby to bylo v souladu s Montessori principy – jak se miminka dotýkáte, jak na něj mluvíte, jak máte uspořádaný svůj domov i jak reagujete na jeho komunikaci. Miminka mají absorbující mysl, která jim dovoluje učit se nevědomě a bez námahy z prostředí, které je obklopuje.

Montessori kurz pro miminka v Praze

Montessori vzdělávání dalece překračuje hranice toho, na co jsme zvyklí ve třídách, na konvenční roli učitele, který učí dítě. Zahrnuje každou interakci a zkušenost, se kterou se dítě setká od samého počátku svého života. To je důvod, proč lze Montessori vzdělávací principy využívat a proč jsou pro dítě prospěšné již od prvního měsíce života.

samostatnost

Montessori klade důraz na podporu samostatnosti od raného věku. Už miminka jsou povzbuzována, aby prozkoumávala prostředí a interagovala s ním, což jim umožňuje budovat sebedůvěru a samostatnost.

rozvoj smyslů

Montessori materialy a aktivity pro miminka jsou zaměřené na stimulaci smyslů prostřednictvím hmatových, sluchových a vizuálních zážitků. Pomáhají při rozvoji smyslového vnímání a jemné motoriky. 

osvojování jazyka

Montessori prostředí umožňuje jazykově bohaté interakce. I v takto raném dětství jsou děti vystavené různým zvukům jazyků, což může podpořit raný vývoj jazykových schopností.

pořádek a denní režim

Montessori prostředí klade důraz na pořádek a konzistentnost. Vytvoření režimu a poskytování předvídatelného prostředí pomáhá miminkám cítit se bezpečně a rozvíjet smysl pro pořádek v jejich životě.   

Respekt k individuálnímu tempu 

Montessori vzdělávání uznává, že každé dítě se vyvíjí svým vlastním tempem. V Montessori prostředí pro miminka je kladen důraz na pozorování a pochopení jedinečných potřeb a vývojových fází každého dítěte.

jemná a hrubá motorika

Montessori aktivity jsou navrženy tak, aby podporovaly rozvoj jemné a hrubé motoriky. Děti motivujeme, aby chytaly věci, dosahovaly na ně, plazily se a později chodily, a rozvíjely tak svoje pohybové schopnosti.

Sociální interakce

Přestože v prvním roce života je Montessori zaměřené hlavně na individuální rozvoj dítěte, jsou tu příležitosti i pro sociální interakce s lidmi z okolí, kteří o dítě pečují, nebo s jinými dětmi. Pokud je dítě vystaveno v raném věku sociálním interakcím, vytváří se tím základ pro budoucí zdravý sociální vývoj. 

Montessori pokoj pro miminkaTyto výhody Montessori vzdělávání budou vaše dítě provázet po celou dobu jeho batolecího věku i po něm, a budou mu poskytovat pevný základ, na kterém bude stavět své zkušenosti s učením v dětství a dospívání.

Máte doma novorozence a chtěli byste se seznámit s Montessori? 

Přidejte se k nám a přihlaste se na Montessori dílničky pro rodiče s miminky Baby & Me. Naučíte se vytvořit podporující prostředí, vytvořit dítěti režim, jak komunikovat a jak můžete používat koncept „Následování dítěte”.

přihlásit se na kurz baby and me

Pokud již máte batole ve věku od 15 měsíců do 3 let, můžete se přihlásit na Montessori dílničky, určené pro starší děti a jejich rodiče – Batole a já.

 

Další články

ABSORBUJÍCÍ MYSL – ZÁKLADNÍ PRINCIP MONTESSORI

Pokud se pohybujete v Montessori komunitě, například jako rodiče dětí, určitě jste tento termín už mnohokrát slyšeli. Ale co tím učitelé Montessori jeslí, školek a škol myslí?

Číst dál

Příprava jídla v Montessori

Společná příprava jídla je v Montessori třídách oblíbenou aktivitou. Děti si nesmírně užívají, že mohou jíst to, co samy vytvořily. A kromě toho tím rozvíjejí důležité dovednosti. 

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

První týdny ve školce. Jak ustát loučení?

Před dosažením věku dvou let prochází dítě sérií vývojových změn, díky kterým začíná potřebovat nové sociální prostředí. Ačkoliv rodiče pro něj zůstávají i nadále hlavní jistotou v jejich životě, potřebují děti v této fázi rozšířit své sociální obzory, dostat příležitost kontaktu s vrstevníky, a získat zkušenost společenské nezávislosti. Je to veliký a zásadní krok: děti se učí přechodně fungovat bez rodičů, v kolektivu kamarádů a učitelů.  

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál
13.09.2023
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka