Menu
 Zpět

Vzhůru do kaluží

Jarní pranostika říká „Když v březnu fouká a v dubnu leje, máj se květinami směje“… Jarní dny bývají často chladné a větrné. Je to čas plný očekávání, kdy vyrážejí první lístky a květy. Zároveň je to však i období, které vytváří rodičům vrásky na čele nekonečnými příděly bahna, deště a louží, které jsou pro děti velkým lákadlem.

„Špatné počasí neexistuje, pouze špatné oblečení.“ To je zásada, kterou bychom si měli v tomto ročním období důsledně a často připomínat. Dobré holínky, nepromokavé kalhoty do deště, hřejivé mikiny a pogumované bundy jsou pro malé děti, které se mohou v jeden okamžik rozplácnout v kaluži a vzápětí se klouzat po té největší hroudě bahna, naprostou nutností. Pro děti je jarní příroda kouzelnou truhlicí nových zkušeností a příležitostí. Cákat se v loužích, dloubat klackem do bahna (a že se takových báječných klacíků po větrném dni kolem najde), objevovat droboučké rostlinky, brouky a červíky, stavět z lepkavého, mokrého písku – to všechno jsou nekonečně lákavé (a z vývojového hlediska maximálně prospěšné) činnosti, které se právě teď dětem nabízejí.

A proto, ačkoliv hřejivá deka, pohádková knížka a hrnek teplého čaje mají nesporně své kouzlo, nezapomeňte strávit alespoň pár chvil z letošního jara venku čvachtáním v bahně a cákáním v loužích! 

Michaela Tučková – učitelka batolat v IMSP

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

ČTENÍ OD NEJÚTLEJŠÍHO VĚKU DĚTEM PROSPÍVÁ

Další články

Výpravy do lesa s batolaty

Velkou výhodou IMSP je bezprostřední blízkost lesa. Ten nabízí našim batolatům neocenitelné příležitosti, aby se svými učiteli prozkoumali přírodu. Interakce s přírodním prostředím je přínosná pro duševní a fyzické zdraví dětí i dospělých. Umožňuje dětem inspirovat se okolním světem vně obvyklého prostředí domova nebo třídy.

Číst dál

Rozhovor s ředitelkou školy, Pherooz Karani

Seznamte se s naší akademickou ředitelkou, Pherooz Karani. Největší radost jí dělá předávat nové generaci dětí dědictví Montessori vzdělávání.

Číst dál

Když si batole postaví hlavu

Všichni to velmi dobře známe: rodič na pokraji nervového zhroucení a dítě, které odmítá udělat to, co po něm rodič požaduje. Tento souboj nemá vítěze.

Číst dál

Jak rozhýbat Montessori školičku

Hledáme nové způsoby, jak přinést pohyb do tradičního Montessori prostředí. V tom nám pomáhá studio Mones Moniky Němcové.

Číst dál

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál
13.04.2019
Letní dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka