Menu
 Zpět

Vzhůru do kaluží

Jarní pranostika říká „Když v březnu fouká a v dubnu leje, máj se květinami směje“… Jarní dny bývají často chladné a větrné. Je to čas plný očekávání, kdy vyrážejí první lístky a květy. Zároveň je to však i období, které vytváří rodičům vrásky na čele nekonečnými příděly bahna, deště a louží, které jsou pro děti velkým lákadlem.

„Špatné počasí neexistuje, pouze špatné oblečení.“ To je zásada, kterou bychom si měli v tomto ročním období důsledně a často připomínat. Dobré holínky, nepromokavé kalhoty do deště, hřejivé mikiny a pogumované bundy jsou pro malé děti, které se mohou v jeden okamžik rozplácnout v kaluži a vzápětí se klouzat po té největší hroudě bahna, naprostou nutností. Pro děti je jarní příroda kouzelnou truhlicí nových zkušeností a příležitostí. Cákat se v loužích, dloubat klackem do bahna (a že se takových báječných klacíků po větrném dni kolem najde), objevovat droboučké rostlinky, brouky a červíky, stavět z lepkavého, mokrého písku – to všechno jsou nekonečně lákavé (a z vývojového hlediska maximálně prospěšné) činnosti, které se právě teď dětem nabízejí.

A proto, ačkoliv hřejivá deka, pohádková knížka a hrnek teplého čaje mají nesporně své kouzlo, nezapomeňte strávit alespoň pár chvil z letošního jara venku čvachtáním v bahně a cákáním v loužích! 

Michaela Tučková – učitelka batolat v IMSP

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

ČTENÍ OD NEJÚTLEJŠÍHO VĚKU DĚTEM PROSPÍVÁ

Další články

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

Číst dál

Škola v lockdownu

Všichni si někdy stěžujeme na situaci, se kterou se od minulého jara musíme potýkat. Já se naopak snažím podívat na to, co nám přinesla pozitivního. 

Číst dál

IMSP’s LIDOVÉ NOVINY

Představujeme vám LIDOVÉ NOVINY IMSP, českojazyčné noviny, které napsali, sestavili a editovali studenti naší základní školy. Projekt byl inspirován známým českým spisovatelem Karlem Čapkem. Ten vynalezl slovo "robot" a napsal moho oblíbených knih různých žánrů. Přeskakoval mezi moderními pohádkami, povídkami, cestopisy a životopisným dílem, a navíc měl rád fejetony, krátké novinové eseje, které mají čtenáře nejen informovat, ale i pobavit.

Číst dál

Staff Interview with Lindsey Taylor

Lindsey pochází z Texasu. Zde získala bakalářský titul v oblasti genderových studií (Women’s Studies) na Southwestern University. Vášeň pro práci s dětmi objevila, když pracovala na Costa Rice, kde učila angličtinu. Když se vrátila, začala pracovat jako asistentka v Montessori škole v USA. Jejím snem bylo přestěhovat se do Evropy a pokračovat v učení, což se jí po třech letech splnilo. Od té doby Lindsey dokončila Montessori certifikaci a v současné době vede oddělení batolat v IMSP jako seniorní učitelka.

Číst dál

Šest měsíců jako IMSP batole

Vždy pro mě bylo prioritou vést mé děti k nezávislosti, zvídavosti a jednat s nimi, jako se sobě rovnými i přesto, že jsou velikostí menší. Proto mě při výběru školky Montessori vzdělávání velmi zaujalo. Je to teprve šest měsíců od té doby, co moje dcera začala navštěvovat třídu batolat v IMSP na Praze 4 a je opravdu radost pozorovat, jak se rozvíjí.

Číst dál
13.04.2019
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Letní Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka