Menu

Balíme se s batoletem na výlet

Léto je ideální čas pro výlety a procházky. Společně s nimi přichází pro děti příležitost naučit se, jak se na výlet připravit – zabalit si batůžek. Tato aktivita je učí samostatnosti a dodává jim patřičné sebevědomí. Nejenom že si batůžek připraví, ale samy si v něm vše potřebné po celý výlet nosí samy. 

1. Pomozte dítěti vybrat vše, co potřebuje

Je lepší vzít si na svačinu krekry nebo sušenky? Co kapesníčky? Červenou nebo modrou láhev s vodou?

packing with toddler

2. Pomozte dítěti, aby si věci sbalilo samo

Dá-li si dítě věci do batůžku samo, bude si snadno pamatovat, co v něm nese. A bude ho to daleko víc bavit!

packing with toddler

3. Dejte pozor na váhu batůžku

Vezměte s sebou malou lahev (vodu můžete doplňovat) a lehké věci. Cílem je dítě motivovat, ne odradit, a příliš těžký batoh může navíc uškodit jeho zádům a správnému držení těla.

packing with toddler

4. Kupte dítěti batůžek s přezkou kolem hrudníku

Ideální jsou batohy s přezkou kolem hrudníku, která pomáhá udržet popruhy na ramenou. Batoh také pak nesjíždí níže na záda a na lokty a prospívá zádům a správnému držení těla.

5. Nezapomeňte na opalovací krém a pokrývku hlavy!

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

JAK NA KOMUNIKACI S BATOLETEM

Další články

Jak na praní prádla s batolaty?

Batolata se nové schopnosti učí nejlépe na opravdových, užitečných činnostech. Jednou takovou, kterou u nás v Montessori používáme, je praní prádla. 

Číst dál

IMSP PODCAST s absolventkou Annou Šlégrovou

Poslechněte si nový díl IMSP alumni podcastu. Naše moderátorka Mariana Bečková vám v něm představí Annu Šlégrovou, která zavzpomíná, jak výjimečná byla její zkušenost s IMSP. Jak se Mariana s Annou shodují, učitelé v IMSP si vždy najdou čas, aby poznali dobře své studenty a pomohli jim najít a rozvíjet jejich talenty. Anna nyní studuje na University of Bath a podělí se s vámi o zkušenost, jak jí mezinárodní prostředí na IMSP pomohlo s rozhodnutím pokračovat v dalším vzdělání v zahraničí.

Číst dál

Jak uplatnit v praxi výuku zdvořilostního chování podle Montessori?

Lekce zdvořilostního chování v Montessori jsou navrženy jako co možná nejlepší nástroj, který je dětem v tomto úkolu hodnotným pomocníkem. Vysvětlováním a názorným ukazováním předáváme dětem návod, jak se chovat, komunikovat a jednat s ostatními co nejharmoničtějším způsobem, a pomáháme jim tyto dovednosti procvičovat a osvojovat si je. Postupně, počínaje těmi nejjednoduššími kroky (jako je například omluva nebo podání ruky), si děti utvářejí „slovníček“ jednání, který jim umožňuje jednat přiměřeně a sebejistě v určitém sociálním kontextu. A jak je zdvořilému chování učíme v konkrétních věkových skupinách? 

Číst dál

Interview s učiteli: Lisa de Silva

Dnes bychom vám rádi představili jednu z učitelek naší mateřské školy, Lisu. Pochází ze západní Austrálie a v IMSP je již od roku 2017.  Od té doby, co přijela do Prahy, rozvíjí své zkušenosti ve vzdělávání nejmladších dětí, dokončila certfikaci pro učitele Montessori u AMS (American Montessori Society) pro výuku dětí v mateřské škole (od 3 do 6 let).  Přečtěte si o Lise více v naší interview:

Číst dál

Proč jsou věkově smíšené třídy obrovskou výhodou?

Není pro nás žádným překvapením, že jsou rodiče v rozpacích z toho, jak fungují věkově smíšené třídy. Ptají se nás, jak mohou různě staré děti fungovat harmonicky ve stejném prostředí a co díky tomuto přístupu získávají. 

Číst dál
13.07.2019
Letní dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka