Menu

IMSP se přidává k programu Roots & Shoots v Česku!

S radostí oznamujeme, že IMSP se oficiálně přidala do programu Roots & Shoots v Česku! Tato spolupráce, kterou vede členka našeho týmu, Irena Andělová, otevírá novou významnou kapitolu v odhodlání naší školy vychovávat sebevědomé, účastné a aktivní občany tohoto světa.

Zapojením se do tohoto globálního hnutí získají naši studenti jedinečnou příležitost přispívat aktivně k pozitivnímu dopadu ve svých komunitách i ve světě. Roots & Shoots, založený renomovanou primatoložkou a antropoložkou Dr. Jane Goodall, je program zaměřený na mladé lidi, u kterých podporuje odpovědnost a leadership. Povzbuzuje je, aby rozpoznávali a hledali řešení pro environmentální, humanitární a ochranářské problémy.

Ze spolupráce s týmem Roots & Shoots v České Republice jsme nadšení. Přinese našim studentům znalosti a inspiraci nutnou pro utváření udržitelné budoucnosti. Skrze praktické projekty a práci pro komunitu získají cenné schopnosti a budou rozvíjet hlubší porozumění propojenosti našeho světa.

Rádi bychom vám také oznámili, že jsme otevřeli náš školní skleník! Tento významný projekt jsme připravovali několik let a jsme nadšení, že můžeme otevřít tento nový prostor, kde se budou naši studenti učit o pěstování rostlin, ekologických postupech a důležitosti přírody. Skleník bude sloužit jako živá školní třída, která bude našim studentům poskytovat cenné praktické zkušenosti s pěstováním a údržbou rostlin.

Program Roots and Shoots v IMSP Montessori Škole v Praze

Těšíme se na to, jak přijmou naši studenti tuto výzvu s nadšením a odhodláním. Jejich účast v Roots & Shoots a práce v našem skleníku nejen obohatí jejich akademické znalosti, ale podpoří jejich odhodlání stát se proaktivními ochránci a leadery v oblasti ochrany životního prostředí. 

Pro podrobnější informace o programu Roots & Shoots a inspirativní práci Jane Goodall navštivte mezinárodní webovou stránku.

Pojďme naše studenty společně inspirovat k vytváření dlouhotrvajícího pozitivního vlivu na náš svět! 

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

ŠKOLNÍ PROCHÁZKY A VÝLETY

Další články

Vařit s dětmi je zábava!

Často se říká, že „společné stolování drží rodinu pohromadě”. Posuňme se ještě o něco dále a pojďme společně péct a vařit. My v Montessori víme, že kuchyně nabízí celou řadu možností všem dětem, batolaty počínaje a dospívajícími konče. Vaření a pečení je totiž součástí Montessori aktivit v oblasti praktického života již od okamžiku, kdy batole začne chodit. Tyto výhody však nejsou v žádném případě vázány na připravené prostředí v Montessori třídě – velmi snadno lze vše aplikovat také doma.

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

INTERVIEW S UČITELKOU: Amber Barrett

Když jsi byla dítě, přála sis stát se učitelkou?

Číst dál

Čtení od nejútlejšího věku dětem prospívá

Obrázek je vůbec prvním obsahem knihy, který dítě dokáže „přečíst”. Právě díky obrázkům dítě porozumí příběhu a je schopné interpretovat hlavní postavy, zvířátka, nejrůznější prostředí či situace, aniž by umělo skutečně číst. Z ilustrací zobrazujících výraz v obličeji a z řeči těla je dítě schopné rozpoznávat jednotlivé emoce.   Příjemně strávené chvíle s knihou napomáhají i u těch nejmenších dětí k budování pěkného vztahu ke čtení, což je zcela nezbytným předpokladem pro pozdější dobré čtenářské návyky.  

Číst dál
08.07.2024
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Letní Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka