Menu

Video: Společná pravidla, abychom se cítili dobře

Jak pracujeme na tom, abychom měli příjemnou atmosféru a podporovali vzájemný respekt mezi dětmi v Montessori třídě? Spolu s dětmi vyváříme pravidla jejich třídy!

Sedneme si do kruhu a bavíme se o jejich představách, jak by měla jejich třída ideálně vypadat. Potom jim pokládáme důležitou otázku: "Co musíme udělat pro to, abychom takovou třídu měli?" Tím, že použijeme jejich nápady, vytvoříme společně základní pravidla od "posloucháme toho, kdo právě mluví" až po "budeme k sobě milí". Díky tomu, že děti zapojíme do tohoto procesu, získávají pocit, že je posloucháme, že pravidla jsou jejich a cítí se tak zodpovědní za to, jak to v jejich třídě vypadá.

Podívejte se na video, jak taková spolupráce vypadá. (Ve videu je možné zapnout české titulky.)

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VIDEO: PŘÁTELSKÉ PROSTŘEDÍ VE ŠKOLE

Další články

ABSORBUJÍCÍ MYSL – ZÁKLADNÍ PRINCIP MONTESSORI

Pokud se pohybujete v Montessori komunitě, například jako rodiče dětí, určitě jste tento termín už mnohokrát slyšeli. Ale co tím učitelé Montessori jeslí, školek a škol myslí?

Číst dál

Když si batole postaví hlavu

Všichni to velmi dobře známe: rodič na pokraji nervového zhroucení a dítě, které odmítá udělat to, co po něm rodič požaduje. Tento souboj nemá vítěze.

Číst dál

Interview s učiteli: Lisa de Silva

Dnes bychom vám rádi představili jednu z učitelek naší mateřské školy, Lisu. Pochází ze západní Austrálie a v IMSP je již od roku 2017.  Od té doby, co přijela do Prahy, rozvíjí své zkušenosti ve vzdělávání nejmladších dětí, dokončila certfikaci pro učitele Montessori u AMS (American Montessori Society) pro výuku dětí v mateřské škole (od 3 do 6 let).  Přečtěte si o Lise více v naší interview:

Číst dál

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

Vypořádej se s emocemi, díky umění

“Sociálně-emocionální učení (SEL) je proces, během kterého se dítě nebo dospělý učí porozumět a zvládnout emoce, nastavit si a dosáhnout pozitivní cíle, cítit a dát najevo empatii s ostatními, vytvářet a udržovat pozitivní vztahy a dělat odpovědná rozhodnutí.”

Číst dál
29.03.2019
Letní dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka