Získání akreditace Americké Montessori společnosti pro naši školu znamená, že prochází pravidelným hodnocením AMS a zaručuje vysokou kvalitu výuky. Udělení akreditace je podmíněno vypracováním detailní studie samotnou školou a vyžaduje také vyjádření nezávislých odborníků, kteří rozhodnou, zda školské zařízení splňuje normy AMS. Inspekce posuzuje, jestli a jak dobře se škole daří naplňovat její poslání a dosáhnout vytyčených cílů – tzn. jestli je skutečně tím, za co se vydává, a zda dělá to, co tvrdí, že dělá. Všechny školy s akreditací AMS musí dodržovat příslušné akreditační standardy a neustále zdokonalovat nabízené programy. Zařízení má povinnost každý rok předložit výroční zprávu, v níž rámcově načrtne, jak postupuje v plnění cílů stanovených v jeho strategickém plánu.
Pedagogové se shodují, že ideální je zahájit program Montessori v batolecím období nebo v předškolním věku. Dr. Montessoriová označuje prvních šest let (0–6 let) života dítěte za „vysoce senzitivní“ učební fázi a nejdůležitější léta v životě dítěte. Děti, které nastoupí do IMSP v předškolním věku a setrvají zde až do 6. ročníku základní školy, vytěží z montessoriovského modelu vzdělávání to nejlepší.
V IMSP se řídíme stejným harmonogramem přijímání nových žáků jako většina soukromých mezinárodních škol v Praze. V řádném přijímacím cyklu je třeba podat přihlášku do 1. února. Vzhledem k mezinárodnímu složení naší komunity se občas vyskytnou volná místa i v jinou než standardní dobu. Pokud máte konkrétní dotazy ohledně volných míst, můžete vyplnit KONTAKTNÍ FORMULÁŘ.
V montessoriovském pojetí je každé dítě jedinečné. Celá řada žáků dosáhla ve svém životě velkých úspěchů. Mezi významné absolventy Montessori škol patří např. nejmladší kandidát na Nobelovu cenu za mír, zakladatelé Googlu Sergey Brin a Larry Page, šéfkuchařka Julia Child, herci George Clooney, Anne Hathaway a Dakota Fanning, zakladatel Amazonu Jeff Bezos, autorka slavných deníků Anna Franková, editorka deníku Washington Post Katherine Graham, spisovatel a laureát Nobelovy ceny Gabriel García Márquez, bývalá první dáma Spojených států Jacqueline Kennedy Onassisová, malíř a architekt Friedensreich Hundertwasser, houslista Joshua Bell, zakladatel Wikipedie Jimmy Wales, britští princové William a Harry, hudební producent Sean „P. Diddy“ Combs, pediatr a spisovatel T. Berry Brazelton, Chelsea Clintonová, zpěvačka Beyoncé Knowles nebo guru managementu Peter Drucker. A to je jen pár jmen pro lepší představu!
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď – vždy záleží na každém jednotlivém dítěti. Po ukončení IMSP žáci často nastupují na gymnázia nebo jiné výběrové soukromé školy. Některé rodiny se naopak rozhodnou pro státní školu. Bez ohledu na to, jakým směrem se naši žáci vydají, lze říct, že přechod do jiného zařízení zvládají bez problémů díky pevnému vědomostnímu a sociálnímu základu, jejž získali na IMSP.
Není. IMSP je soukromá nezávislá škola, která nemá vazby k žádné náboženské skupině. Uznáváme všechna náboženství a vlastním příkladem se snažíme děti vést k úctě, toleranci a pochopení. Rozmanité a multikulturní společenství školy zahrnuje rodiny různých vyznání, a proto vždy žádáme rodiče, aby se s námi podělili o tradice a svátky, které doma slaví, aby se naši žáci seznámili s jejich způsobem života a porozuměli mu.
Montessoriovský model vzdělávání je založen na respektování jedinečných potřeb a schopností každého dítěte. V Montessori školách je žákům dána volnost v rámci speciálně upraveného prostředí. Tato svoboda je však neoddělitelně spojena se zodpovědností a úctou. Vyučující pracují s jednotlivci nebo menšími skupinami, takže děti mohou v každé z učebních oblastí postupovat svým vlastním tempem. Třídy jsou zpravidla složené z dětí různých věkových skupin, což žákům přináší mnohem individuálnější studijní zkušenost.
Nikoli! V IMSP mají žáci značnou volnost, ovšem ta je vyvážena stejně velkou zodpovědností. Nezaměňujme prosím „svobodu“ za „absenci veškerých pravidel“. Děti si u nás mohou samy vybrat z nepřeberného množství zajímavých a propracovaných materiálů a pomůcek, které jim ve speciálně připravených třídách pomáhají prozkoumat a naučit se vše od péče o sebe sama až po k matematiku. Ruku v ruce s udělenou svobodou jde zodpovědnost být součástí třídní komunity a řídit se pravidly úcty – respektuj sebe, respektuj druhé a respektuj své okolí. Dětem není dovoleno vyrušovat, být nezdvořilé nebo si jednoduše dělat, co se jim zlíbí. Učitelé se věnují buď jednotlivcům, nebo vyučují v malých skupinkách, přičemž vždy vychází z individuálních zájmů a potřeb každého z dětí. Pro zastánce montessoriovské pedagogiky není žádným překvapením, že díky vyváženému poměru mezi volností a zodpovědností jsou žáci IMSP vysoce motivovaní, učení je nesmírně baví a při práci dokáží maximálně využít všech svých schopností a dovedností.
První Montessori školu založila v Římě roku 1907 Dr. Maria Montessori. Tato žena byla první lékařkou v Itálii a svou vzdělávací metodu založila na svém rozsáhlém vědeckém výzkumu zaměřeném na to, jak děti vstřebávají informace a jak se učí. Všimla si, že malé děti zpracovávají všechny podněty svými smysly a vyvinula tzv. „připravená prostředí“ plná pomůcek a činností, jež byly uzpůsobeny vývojovému stádiu a schopnostem dětí, umožňovaly jim pracovat samostatně a získat praktické dovednosti. O více než sto let později se montessoriovský přístup ke vzdělání rozšířil po celém světě a stal se uznávanou metodou jak mezi vědci, odborníky a pedagogy, tak mezi rodiči.
Naše třídy jsou uskupením nestejně starých dětí, neboť pevně věříme v jedinečnost celkového vývoje každého dítěte. Filozofie montessoriovského školství vychází z principu, že fyzické, emoční, sociální a studijní schopnosti dětí téhož věku se nevyvíjí stejným způsobem. Díky pestrému věkovému složení tříd se děti mohou od sebe navzájem učit, mají možnost být úspěšní a cítit, že se jim něco povedlo, mohou být vhodným způsobem motivovány učiteli ve všech oblastech jejich vývoje a jsou obklopeny vrstevníky podobného sociálního i studijního založení.
Malé děti, které jsou zvědavé, zvídavé a nadšené, dobrosrdečné, zdvořilé a empatické a také vnímavé vůči podnětům ze strany dospělých jsou dobrými adepty na studium na IMSP. U starších dětí jsou kromě již zmíněných vlastností klíčové: silná motivace ke studiu, přirozený zájem o dění kolem a angažovanost, ochota přijímat nové výzvy a touha pracovat samostatně s pomocí učitele. IMSP také pokládá za velmi důležitý přístup rodičů, a vyhledává rodiny, jejichž cíle, hodnoty a přístup ke vzdělání se blízce shodují s našimi.