V současné době IMSP realizuje ve své mateřské a základní škole grantový projekt EU zaměřený na zkvalitnění inkluzivní výuky, registrovaný pod číslem CZ.07.4.68/0.0/0.0/18_066/0001560.
Aktivity projektu zahrnují:
Děkujeme za podporu EU i hlavního města Prahy!
Pozvánky
Odborné setkání pro MŠ: "Školka pro všechny"
Odborné setkání pro ZŠ: "Světoobčan: Montessori základní škola"
IMSP realizuje od 1.9.2019 do 31.8.2021 projekt „Zkvalitnění výuky v MŠ, ZŠ a ŠD při IMSP“, reg.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0011604.
Realizované aktivity:
školní speciální pedagog – personální podpora MŠ
školní kariérový poradce – personální podpora ZŠ
školní asistent – personální podpora ŠD
projektový den v MŠ
projektový den v ŠD
Realizace projektu přispěje k posílení inkluzivního vzdělávání v IMSP.
Děkujeme!
Ve školních letech 2018/2019 a 2019/2020 IMSP uspěla v dotačním řízení v rámci OP PPR s projektem " Multikulturní vzdělávání a inkluze v IMSP", reg. číslo: CZ.07.4.68/0.0/0.0/17_045/0001189. Projekt je zaměřen na podporu dětí s odlišným mateřským jazykem, než je angličtina (která je v IMSP výukovým jazykem), a na podporu proinkluzivních kompetencí u dětí i jejich rodičů.
Projekt sestává z individuální podpory dětí s odlišným mateřským jazykem; projekty pro děti druhého stupně ZŠ zaměřenými na demokratické hodnoty; odborných tématických setkání pro rodiče; a komunitně-osvětových setkání.
IMSP je škola s vysoce multikulturním prostředím. Celkem je zde v mateřské škole i základní škole reprezentováno dvacet různých kultur. Výuka probíhá v angličtině, díky které se mohou mezi sebou žáci navzájem domluvit. Žákům, kteří anglickým jazykem doposud nehovořili, je poskytována zvláštní podpora v podobě indiviuální výuky jazyka navíc. V natolik multikulturním prostředí je velmi důležité, aby byla respektována každá zastoupená kultura a nedocházelo k případné šikaně založené na kulturních či vzhledových odlišnostech žáků. Velmi důležitá je role pedagoga, který má za úkol u žáků rozvíjet klíčové kompetence vedoucí k vzájemnému respektu bez ohledu na odlišnosti všeho druhu. Pedagogové potřebují vysokou časovou dotaci na vzdělávání a rovněž vysokou kvalitu vzdělávacích kurzů, které jim umožní náročné multikulturní prostředí ve škole zvládnout.