Menu

Příprava jídla v Montessori

Společná příprava jídla je v Montessori třídách oblíbenou aktivitou. Děti si nesmírně užívají, že mohou jíst to, co samy vytvořily. A kromě toho tím rozvíjejí důležité dovednosti. 

Čím jsou děti starší, tím jsou úkoly, spojené s přípravou jídla, složitější. Již od útlého věku postupně pomáhají dětem procvičovat motorické dovednosti, jako je nalévání, kroucení nebo mačkání. Kromě toho aktivity spojené s přípravou jídla rozvíjejí špetkový úchop, koordinaci a sílu prstů i celé ruky. Děti také objevují různé potraviny, které mohou v průběhu ochutnávat. Příprava a podávání jídla je také přirozenou cestou, jak učit děti spolupracovat a vytvářet společně něco, co si mohou opravdu vychutnat.  

Podívejte se na video, jak připravují jídlo naše batolata a děti z mateřské školy. (Ve videu je možné zapnout české titulky.)

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VYROBTE SI S BATOLETEM DOMÁCÍ MÝDLO

Další články

IMSP PODCAST s absolventkou Dianou Peštovou

Je naším potěšením vám v dnešním IMSP podcastu představit našeho hosta: Dianu Peštovou. Diana se narodila a vyrostla v České republice, dnes studuje jazyky a kulturu na Amsterdamské univerzitě. Diana se s naší moderátorkou Marianou baví o tom, jak ji IMSP naučila přemýšlet s nadhledem. Protože ráda píše, zpívá a hraje divadlo, ocenila také, že je Montessori vzdělání dovolila poznávat zájmy svým vlastním tempem.

Číst dál

Podpora samostatnosti u batolete

V Montessori metodě vzdělávání hovoříme o samostatnosti často. Je pro nás prioritou vychovávat děti tak, aby se z nich stali sebevědomí dospělí. Proč je samostatnost tak důležitá a jak ji podporujeme již u našich nejmenších, batolat?

Číst dál

ABSORBUJÍCÍ MYSL – ZÁKLADNÍ PRINCIP MONTESSORI

Pokud se pohybujete v Montessori komunitě, například jako rodiče dětí, určitě jste tento termín už mnohokrát slyšeli. Ale co tím učitelé Montessori jeslí, školek a škol myslí?

Číst dál

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

Školní procházky a výlety

jako nezbytné zážitky a zkušenosti pro žáky základní Montessori školy

Číst dál
21.02.2019
Letní dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka