Menu

Příprava jídla v Montessori

Společná příprava jídla je v Montessori třídách oblíbenou aktivitou. Děti si nesmírně užívají, že mohou jíst to, co samy vytvořily. A kromě toho tím rozvíjejí důležité dovednosti. 

Čím jsou děti starší, tím jsou úkoly, spojené s přípravou jídla, složitější. Již od útlého věku postupně pomáhají dětem procvičovat motorické dovednosti, jako je nalévání, kroucení nebo mačkání. Kromě toho aktivity spojené s přípravou jídla rozvíjejí špetkový úchop, koordinaci a sílu prstů i celé ruky. Děti také objevují různé potraviny, které mohou v průběhu ochutnávat. Příprava a podávání jídla je také přirozenou cestou, jak učit děti spolupracovat a vytvářet společně něco, co si mohou opravdu vychutnat.  

Podívejte se na video, jak připravují jídlo naše batolata a děti z mateřské školy. (Ve videu je možné zapnout české titulky.)

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VYROBTE SI S BATOLETEM DOMÁCÍ MÝDLO

Další články

Procházky do lesa za poznáváním sebe i okolí

Maria Montessori chodívala po lesích v Indii a trhala lístky ze stromu, aby učila o jejich funkci a struktuře, kopala v půdě, aby ukázala všudypřítomnost života, zkoumala systém kořenů rostlin a podle jejich vzoru propojovala i svou výuku. S podobnou myšlenkou umožňujeme studentům se učit venku v přirozeném prostředí.

Číst dál

Kouzlo koberečku

Představte si následující situaci: Vejdete do překrásné Montessori třídy, která je plná pilně pracujících dětí. Většina z nich pracuje na zemi, kde mají rozložené pracovní koberečky. Děti v Montessori třídě vědí, jak se mezi nimi pohybovat tak, aby na ně nikdy nešláply. Není to však samozřejmé. Na začátku školního roku se jejich používání učí za použití mnoha názorných ukázek, opakování a upozorňování.

Číst dál

Školní procházky a výlety

jako nezbytné zážitky a zkušenosti pro žáky základní Montessori školy

Číst dál

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

Číst dál

IMSP podcast s absolventkou Tarou Svobodovou

"Všem studentům velmi doporučuji si čas v IMSP opravdu užívat, je to období na které velmi ráda vzpomínám."

Číst dál
21.02.2019
Zapište své dítě
do IMSP
Montessori dílničky
batole a já
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Virtuální prohlídka