Menu

Jak fungují smíšené třídy v Montessori škole?

Slyšeli jste již někdy o smíšených třídách v Montessori školách a zajímalo by vás, k čemu je tento systém dobrý? Hlavním důvodem je, že mladší děti mohou přirozeně získávat zkušenosti od těch starších, mít je za vzor a za své mentory, starším dětem pak umožňuje vyzkoušet si role leaderů. Tento model odráží reálné životní situace, například když různě staří kolegové pracují společně v týmu a vzájemně se učí jeden od druhého.

V našich třídách si starší děti role leaderů a učitelů užívají. Vedení mladších kolegů pomáhá rozvíjet jejich samostatnost a kompetentnost. Tento model je ale výhodný i pro ty mladší. Mají své starší spolužáky za příklad, vědí, že se na ně mohou obrátit pro pomoc a díky tomu se jim mnohdy daří vyřešit i takové úkoly, které by zatím samostatně zvládnout nemohly. 

Tento systém vytváří příjemné prostředí ve třídě, děti se vzájemně podporují a starají jeden o druhého, učí se spolupracovat a ne soutěžit. Podívejte se na video, jak může takový mentoring v Montessori třídě vypadat!

U videa jsou k dispozici české titulky. 

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

PRVNÍ TÝDNY VE ŠKOLCE. JAK USTÁT LOUČENÍ?

Další články

Výpravy do lesa s batolaty

Velkou výhodou IMSP je bezprostřední blízkost lesa. Ten nabízí našim batolatům neocenitelné příležitosti, aby se svými učiteli prozkoumali přírodu. Interakce s přírodním prostředím je přínosná pro duševní a fyzické zdraví dětí i dospělých. Umožňuje dětem inspirovat se okolním světem vně obvyklého prostředí domova nebo třídy.

Číst dál

CO JE PRO VÝVOJ VAŠEHO BATOLE NEJLEPŠÍ

Dnešní rodiče jsou neustále zahlcováni radami a tipy pro maminky i tatínky, co by jejich děti měly nebo neměly mít.  V takovém množství informací může být rozhodování, co je pro vývoj jejich dítěte nejlepší, obtížné. Každý rodič touží dělat správná rozhodnutí a opatřit batoleti to nejlepší. Ale jak poznáme, co je pro ně prospěšné a co ne?

Číst dál

Interview s učiteli: Lisa de Silva

Dnes bychom vám rádi představili jednu z učitelek naší mateřské školy, Lisu. Pochází ze západní Austrálie a v IMSP je již od roku 2017.  Od té doby, co přijela do Prahy, rozvíjí své zkušenosti ve vzdělávání nejmladších dětí, dokončila certfikaci pro učitele Montessori u AMS (American Montessori Society) pro výuku dětí v mateřské škole (od 3 do 6 let).  Přečtěte si o Lise více v naší interview:

Číst dál

Pozitivní řeč: jak proměnit „ne” v „ano”

„Život může být mnohem snazší, stačí změnit slova, která používáme." - Alicia Eaton, učitelka AMI Montessori a odbornice na chování dětí. 

Číst dál

Jak pomoci batoleti s oblékáním

Trpělivost a pozitivní přístup jsou při pomáhání batoleti, aby se samo obléklo nebo svléklo, tím nejdůležitějším. Znamená to zůstat s ním, zajímat se o to, jak postupuje, udržovat oční kontakt a trpělivě přihlížet, jak se postupně učí jednotlivé kroky a pohyby. 

Číst dál
29.01.2018
Letní dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka