Menu

Pár minut s Abdulem z Keni

Zveme vás na malý výlet do Afriky, za naším adoptivním spolužákem Abdulem. Zeptali jsme se ho, jak se má.

Kolik je ti let?
Je mi 9.

Jakou školu navštěvuješ?
Chodím do Utu Montessori Academy v Kibeře (Nairobi, Keňa).

Jak dlouho už tuto školu navštěvuješ? Do které chodíš třídy?
Do školy chodím už 7 let. Nejprve jsem byl v jeslích, v mateřské škole a teď už jsem ve 4 třídě.

Jak vypadá tvůj školní den od rána do večera?
Ráno v 6 hodin jdu do školy a domů chodím v 5 odpoledne. Potom dělám doma úkoly a pomáhám mamince.

Jak mamince pomáháš?
Pomáhám jí doma uklízet a prát prádlo.

Z čeho je váš dům postavený?
Náš dům je z písku, z plastů, který lidé vyhodili, a střecha je ze starého plechu.

Jaký sport rád děláš?
Rád hraji fotbal a taky si rád hraji s hračkami.

Co je tvoje oblíbené jídlo?
Mám rád hrášek a těstoviny.

Odkud doma získáváte vodu?
Moje matka ji kupuje od prodejců vody, doma ji nemáme.

Jaké předměty se ve škole učíš?
Matematiku, angličtinu, kiswahili, vědu a sociální výchovu.

Který předmět máš nejraději a proč?
Nejraději mám vědu, protože děláme zajímavé výzkumy.

Máš nějakou vysněnou práci? Co bys rád v budoucnu dělal?
Já bych chtěl být pilotem letadla. Chtěl bych lidem pomáhat vidět jiné kontinenty a pohybovat se po světě.

Z čeho máš v životě radost?
Z vtipů a her.

Je tu něco, co bys rád vzkázal tvým kamarádům z České republiky?
Děkuji vám za vaši podporu, díky které jsem si mohl pořídit uniformu, učebnice a další důležité věci.

Umíš říct tato slova v Kiswahili?
Škola = Shule
Dům = Nyumba
Maminka  = Mama
Voda = Mají
Fotbal = Soka
Pilot = Jaribio
Oblečení = Nguo

Další články

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál

Jak učíme matematiku v naší mateřské škole

Maria Montessori často říkávala, že každá lidská bytost má nejenom vnitřní touhu porozumnět prostředí, ve kterém žije, ale i něco, čemu říkala "matematická mysl".  V Montessori třídě se dítě začíná učit matematiku nepřímo, už dávno před tím, než se setká s první matematickou pomůckou.

Číst dál

Tipy pro život s batoletem

Batolecí období je významným obdobím pro rozvoj a budování fyzické nezávislosti dítěte. Je zcela přirozené, že o batole chceme stále pečovat. Když mu ale někdy umožníme dělat věci tak, jak chce samo, tak je to pro něj obrovský dar. Bude totiž nejen štěstím bez sebe, ale zároveň vytvoříme skvělou příležitost, jak podpořit jeho celkový rozvoj, sebedůvěru a vnímaní sebe sama.

Číst dál

Video: Přátelské prostředí ve škole

Jedním z hlavních cílů Montessori vzdělávání je pomoci dětem stát se plnohodnotnými občany tohoto světa. Jak se nám daří něčeho takového dosahovat?

Číst dál

Svoboda v Montessori třídě

“Dát dítěti svobodu neznamená nestarat se o něj."

Číst dál
08.03.2022
Letní dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka