Menu

Příprava jídla v Montessori

Společná příprava jídla je v Montessori třídách oblíbenou aktivitou. Děti si nesmírně užívají, že mohou jíst to, co samy vytvořily. A kromě toho tím rozvíjejí důležité dovednosti. 

Čím jsou děti starší, tím jsou úkoly, spojené s přípravou jídla, složitější. Již od útlého věku postupně pomáhají dětem procvičovat motorické dovednosti, jako je nalévání, kroucení nebo mačkání. Kromě toho aktivity spojené s přípravou jídla rozvíjejí špetkový úchop, koordinaci a sílu prstů i celé ruky. Děti také objevují různé potraviny, které mohou v průběhu ochutnávat. Příprava a podávání jídla je také přirozenou cestou, jak učit děti spolupracovat a vytvářet společně něco, co si mohou opravdu vychutnat.  

Podívejte se na video, jak připravují jídlo naše batolata a děti z mateřské školy. (Ve videu je možné zapnout české titulky.)

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si náš další článek:

VYROBTE SI S BATOLETEM DOMÁCÍ MÝDLO

Další články

Smyslová výchova v Montessori školách

Pomůcky pro smyslovou výchovu v Montessori třídách oslovují „smyslového průzkumníka“ v každém z nás. Uvážíme-li naše interakce ve vnějším prostředí, snadno si uvědomíme, jak často používáme několik smyslů najednou a kolik rozlišných informací přijímáme. Maria Montessori vytvořila ucelený systém smyslové výchovy, který plně využívá této přirozené tendence. Tento článek se bude věnovat pomůckám v Montessori předškolní třídě pro děti ve věku tří až šesti let.

Číst dál

Jak by měla vypadat budoucnost vzdělávání našich dětí?

Radka Dohnalova, matka 3 dětí z IMSP, se věnovala výzkumu budoucnosti vzdělávání v dnešním světě. Svoje poznatky, které dala dohromady pro tento nedávno publikovaný článek by chtěla sdílet i s komunitou IMSP především proto, že při tomto výzkumu zjistila, jak moc se Montessori shoduje s tím, kam míří v současné době systém vzdělávání. 

Číst dál

Štědrost a umění - Projekt Random Gifts of Arts

Na jaře jsme jako součást výuky o hodnotách a umění ve třídách základní školy IMSP zařadili workshop dvou přednášejících z konference TEDxu, Garreta Garrelse a Tima Holmese.

Číst dál

Jak porozumět vnitřnímu pořádku dítěte

Stalo se vám, že si vaše dítě zpívalo stejnou písničku pořád dokola, nebo vás prosilo vyprávět mu stejnou pohádku tisíckrát? Maria Montessori upozorňovala na důležitost takzvaných senzitivních období, která jsou příležitostí pro dítě rozvíjet některé své schopnosti, například pohybové, jazykové nebo také smysl pro pořádek. Potřeba uspořádání prostředí je u dětí důležitá již od narození, nejvíce vrcholí okolo druhého roku života, a vytratí se okolo pěti let. Toto období vývoje pomáhá dítěti propojit sebe samo s okolním světem, zpracovávat informace a překonávat překážky.

Číst dál

Interview s učitelkou: Joyce McCusker

Jak ses poprvé setkala s Montessori vzděláváním? Co tě vedlo k tomu, že jsi se rozhodla absolvovat…

Číst dál
21.02.2019
Montessori
dílničky pro děti
2-12 měsíců
Letní Montessori dílničky
batole a já
Virtuální prohlídka